Poremećeni robni tokovi i astronomske cene prevoza obeležiće veći deo ove godine.
Cene prevoza robe brodovima vinule su se poslednjih meseci u nebo. Brodari trljaju ruke, a među kompanijama se vodi globalna borba za kontejnere u kojima se roba transportuje širom sveta jer vlada prava nestašica i čeka se nedeljama.
Poremećeni robni tokovi i astronomske cene prevoza potrajaće, smatraju analitičari, veći deo ove godine. Posledica je to, između ostalog, činjenice da je kineski izvoz uhvatio silan zalet nakon prvog talasa pandemije koronavirusa te je količina narudžbina i robe u međunarodnom prevozu jako narasla. No, kontejneri zapinju u Evropi i SAD-u, ne vraćaju se u Kinu potrebnim tempom; nekad je njihov “obrtaj” bio u 60 dana, sada je u 100 dana, piše Rojters, prenosi hrvatski Jutarnji list.
Problem je u dostupnim kapacitetima za primanje i iskrcaj tolikog tereta u lukama, na šta je uticala korona-kriza, kao i prebacivanje dodatnog karga iz vazdušnog saobraćaja. Niz logističkih poremećaja i zagušenja doveo je tako do globalne nestašice kontejnera, skoka cena i kašnjenja u isporukama te pogađa sve – od proizvođača do trgovaca i potrošača.
Izvor: NOVAC.JUTARNJI.HR