Radovi na gradnji depoa za budući metro počinju 1. novembra ove godine i do 2030. nema stajanja, poručio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić u razgovoru za Novosti, dodajući da bi do tada trebalo da budu završene dve linije.
– Do aprila biće završen idejni projekat za depo na Makišu, kako bi radovi počeli u novembru. Gradnja depoa koštaće nas sedamdeset miliona evra. U novembru će biti završen i idejni projekat za prvu fazu prve linije metroa, od Železnika do Karaburme. Tada će biti potpisani komercijalni ugovori sa francuskom starnom, koja je zadužena za elektromašinske podsisteme i za vozove, i sa kineskom stranom, koja će izvoditi građevinske radove, kako bismo iz depoa odmah počeli da radimo prvu liniju bez zastoja. U maju ćemo raspisati i konkurs za idejno rešenje prvih 17 metro stanica. Biće pozvane domaće arhitekte i želimo da svaka metro stanica bude drugačija, da „govori” o tom delu grada, istoriji Beograda i Srbije – naglasio je Vesić.
Prema rečima zamenika gradonačelnika, prva linija metroa biće završena do 2028. godine. Projektovanje druge linije trebalo bi da bude gotovo 2023, a ona sagrađena do 2030. godine. Za deset godina tako će, prema planu, prestonica imati ukupno 41 kilometar metroa sa 42 stanice i dve linije koje će pokriti veći deo grada.
Zamenik gradonačelnika je najavio i da će Beograđani moći da vide kako će izgledati metro i u izložbenom prostoru na Trgu republike. Osim toga, štandovi će biti i u prigradskim opštinama. Sugrađani će moći i da glasaju kakav izgled kompozicija žele, one inspirisane prestoničkim rekama ili po motivima zastave i grba grada.
Treća linija Beogradskog metroa, prema postojećem konceptualnom rešenju, trebalo bi da spoji Novi Beograd sa Banjicom. Ideja je da prođe kroz centar grada ispod Trga republike i Doma Narodne skupštine, ali i da spoji autobusku stanicu u Bloku 42 i Železničku stanicu „Beograd – centar”. Trebalo bi da bude duga 20,8 kilometara i da ima 21 stanicu. Tačka spajanja prve linije metroa od Makiša do Mirijeva sa trećom je Trg republike, dok se sa drugom linijom, koja će spajati Zemun sa Mirijevom, ukršta u dve tačke, ispod parka Manjež i kod „Štark arene”. Prve dve linije, podsećaju Novosti, ukrštaju se na Savskom trgu.