Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je da je važno da radovi u Dušanovoj ulici što pre budu okončani, kao i da nadležni organi svakodnevno obilaze gradilište.
On je za „Beogradsku hroniku” rekao da se čini sve kako bi preostali deo bio što pre završen.
– Kolovoz je u potpunosti završen, kao i kontaktna tramvajska mreža. Ostalo je da se popločaju trotoari i mislim da bi za pedesetak dana sve trebalo da bude gotovo. Svi ljudi koji tamo žive, mogu da se sete kako je ulica izgledala pre rekonstrukcije, a siguran sam i da znaju šta se sve nalazi ispod asfalta i koliko je veliki posao u pitanju – ocenio je Stojčić.
Što se tiče Skadarlije, on je istakao da nije tačno da se ova boemska četvrt ponovo rekonstruiše, već da je reč o nastavku posla koji je započet 2018. godine.

– Tada je posao prekinut pred početak ugostiteljske sezone, da bi potom pandemija virusa korona zaustavila radove. Kako ne bismo ugrozili ugostitelje, sada smo odlučili da pokušamo što pre da završimo radove, koji će trajati oko tri meseca. Svakodnevno obilazim radove i mogu da kažem da su ugostitelji zadovoljni činjenicom da će ovaj deo Skadarlije biti prvi put obnovljen posle bezmalo pola veka. Sada nastavljamo do Zetske, odnosno Simine ulice, a kada posao bude završen, najmanje 50 godina neće biti potrebe za bilo kakvim popravkama. Rade se elektrokablovi, vodovodna i kanalizaciona mreža, nakon čega će bašte moći da „izađu” na za to predviđena mesta, kako bi se jedan od najznačajnijih delova Beograda, kada je u pitanju ugostiteljstvo, u potpunosti pripremio za nastupajuću sezonu – rekao je glavni gradski urbanista.
On je podsetio da investitori prilikom izgradnje stambenih objekata plaćaju taksu Gradu Beogradu zato što koriste trotoare i druge javne površine, a u obavezi su i da saniraju štetu ukoliko nastane tokom tih radova.
– Nemoguće je graditi tri objekta u isto vreme, što je slučaj u Ustaničkoj ulici oko broja 94, a da to nema posledica na kolovoz i druge površine. Koriste se teška vozila koja odvoze šut, zemlju ili dovoze materijal. To i jeste jedan od osnovnih razloga zašto investitori plaćaju taksu Gradu Beogradu, jer zauzimaju trotoare i koriste javno dobro. Ukoliko naprave štetu, inspekcija, bez izuzetka, sačinjava zapisnik u kome se investitor obavezuje da sve vrati u prvobitno stanje – rekao je Stojčić.
Prema njegovim rečima, kada je u pitanju javna saobraćajna površina širine i značaja poput Ustaničke ulice ili Bulevara kralja Aleksandra, nije moguće da izgradnja ne utiče na protok saobraćaja, a suština je da svaka rekonstrukcija ima početak i kraj.
– Trebalo bi da se zna kako je ulica rekonstruisana, da ne bismo imali učestale rekonstrukcije. To je nešto što pokušavamo da primenimo u gotovo sve radove na beogradskim ulicama. Suština je da obnovljene ulice i javne površine budu decenijama na raspolaganju Beograđanima, a ne nekoliko godina ili kraći period – dodao je Stojčić.
Kada je reč o predviđenim radovima na Makiškom polju, Stojičić je istakao da su relevantne institucije utvrdile da nisu ugroženi bunari, vodoizvorišta i podzemne vode.
– Važno je napomenuti da zona između Obrenovačkog puta i reke Save ne sme biti urbanizovana, kao i to da radimo na uklanjanju nelegalnih objekata. Takođe, neće biti gradnje koja može da ugrozi ovu zonu, već će biti samo stambeno-poslovnih objekata – precizirao je Stojičić.
Na pitanje o izgradnji gondole na Kalemegdanu, on je objasnio da je izrada plana odavno završena, ali da je u toku sudski spor.
– Ukoliko se steknu zakonske mogućnosti, nema razloga da se ne nastavi sa radovima, jedino ako sud ne odluči drugačije. Ovo je pravna država i tako će biti u ovom slučaju. Sproveli smo takođe i postupak za arheološka iskopavanja antičkog Singidunuma u Vasinoj ulici. Uskoro će početi i ti radovi kojima se svi radujemo – zaključio je Stojčić.